Start w zawodach

Dlaczego startujemy w zawodach?
Przeważnie jest tak, że zawody biegowe odbywają się w niedzielne poranki. Wiąże się to z tym, że w sobotę wcześniej kładziemy się spać a w niedzielę wstajemy skoro świt żeby dojechać na zawody. Dodatkowo musimy zapłacić za start około 50 zł (tyle średnio wynosi opłata startowa w której przeważnie możemy liczyć na pamiątkowy medal, koszulkę, napoje, ciepły posiłek, zabezpieczenie trasy, pomoc medyczną i inne) Czy nam odbiło? Jeszcze płacić za takie męczarnie? 
Do swojego pierwszego startu myślałem tak samo.
Ten kto nie wystartuje w zawodach nigdy się nie przekona jakie to niesamowite przeżycie.
Trening to nie wszystko. Owszem poprawiamy kondycję oraz naszą wydolność, bijemy swoje rekordy i jesteśmy coraz lepsi. Po pewnym czasie może się to jednak znudzić.
Start w zawodach to coś nowego, kolejne doświadczenie i niesamowite uczucie gdy biegniesz z bardzo dużą ilością osób ten sam dystans. Stań na starcie z najlepszymi, przebiegnij w tych samych warunkach i na tej samej trasie co mistrzowie.
Zawody biegowe to jedno z wydarzeń sportowych gdzie na twarzach wszystkich uczestników towarzyszy radość. Większość z nas biega dla samego siebie i nie myślimy o podium. Nie oznacza to, że nie możemy wystartować na takich zawodach. Podczas półmaratonów w Polsce na starcie melduje się przeważnie zawsze powyżej 1000 osób. Zawsze znajdziesz kompana lub grupę z którą będziesz biegł/a w podobnym czasie. Na mecie wymienicie się doświadczeniami, nawiążecie nowe kontakty. 
zawodu
W moim przypadku radość z okazji ukończenie pierwszego półmaratonu była ogromna. Przed startem biegałem jedynie 2 miesiące, nie zgubiłem wagi (100 kg) a i tak stanąłem na starcie. Nigdy nie myślałem o startach bo co w ogóle w tym fajnego?!!! Podczas biegu mogłem liczyć na wsparcie innych zawodników, którzy motywowali mnie do ukończenia biegu. Pozdrowienia, oklaski, motywujące hasła, radość, uśmiech. To wszystko czeka na Was podczas zawodów.
Teraz moje nastawienie się zmieniło. 2 dni po ukończonym biegu już byłem zapisany na kilka kolejnych.
Mam nadzieję, że zdrowie dopisze i będę mógł kolejny raz stanąć na starcie z innymi biegaczami.
Zobacz również:
 Co robić Dzień przed startem
oraz w Dniu startu.

Komentarze

Popularne posty